Met auto van Vancouver naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Mila Mae Hoofwijk - WaarBenJij.nu Met auto van Vancouver naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Mila Mae Hoofwijk - WaarBenJij.nu

Met auto van Vancouver naar Whistler

Door: Mila Mae

Blijf op de hoogte en volg Mila Mae

10 September 2019 | Canada, Whistler

Haai kiddo’s

Gisteren is een reisverslag er helaas niet van gekomen, dus vandaag een verslag van 2 dagen. Net als gisteren zijn we vroeg wakker. Heeel vroeg. Om de tijd om te krijgen ga ik even lekker in bad en vervolgens met mama een koffie halen bij de Starbucks (om 5:50u!!) naast ons hotel. Onderweg komen we aparte figuren tegen, maar ik zeg vrolijk hoi tegen ze allemaal. Na de koffie val ik gelukkig nog even in slaap en als ik wakker word hebben papa en mama al alles klaar gemaakt voor vertrek. We moeten vanochtend de auto ophalen in downtown en gaan van tevoren bij Tim Hortons ontbijten. Ik eet een lekker croissantje, mama een bagel en papa een soort egg mcmuffin. Als we het ontbijt op hebben gaan we richting Alamo. We zijn benieuwd naar de auto.

Als we aankomen staat er een rij. Papa sluit aan en mama en ik gaan een verdieping hoger naar het cruiseschip kijken dat net is aangemeerd. Als we terug komen is papa aan de beurt en krijgt hij na een paar minuten de sleutels overhandigd. We mogen naar de parkeergarage onze auto gaan oppikken. En wat een mooie auto krijgen we!! Een Ford SUV met panorama dak, zodat ik precies kan zien hoe bewolkt het is. We gaan snel terug naar het hotel voor onze bagage, checken uit en gaan op weg naar Whistler.

Eerste tussenstop is de Shannon fall, een hoge waterval. Het regent een beetje dus we doen de versnelde tour. Dit is de eerste keer dat ik bij papa op de rug ga in de nieuwe draagzak. Ideaal! Na wat creatieve foto’s te hebben gemaakt rijden we verder. We stoppen bij een mega Lumberjack voor een foto, doen boodschappen bij een Wallmart (lekker eten en drinken voor onderweg) en stoppen onderweg nog een paar keer bij een uitkijkpunt. Vlak voor Whistler slaan we rechtsaf voor de Cheakamus lake trail. Dit is een wandeling van 4 km naar het Cheakamus meer. Het was zwaarder dan we dachten, maar ik heb me op de rug van papa goed geamuseerd. Eenmaal aangekomen zijn we blij dat we deze trail gedaan hebben, want het uitzicht is prachtig. We hebben onderweg broodjes bij de Subway gekocht, dus die eten we hier op. Ik struikel over 7 verschillende stenen en verlies 2 keer een schoen, dus na de lunch en wat foto’s denken papa en mama dat het voor onze (en met name mijn) veiligheid beter is als we terug naar de auto gaan.

We moeten nog 20 minuutjes rijden naar Whistler en komen rond 17u aan bij ons hotel. Hier checken we in, plaatsen de koffers op onze kamer en gaan op Main street op zoek naar een lekker restaurant. We komen uit bij The old spaghetti factory. Super leuk en erg lekker. Ofja, de eerste 1,5 gangen. Daarna heb ik het punt bereikt dat ik naar bed wil, dus duurt het me allemaal te lang. Voor het toetje wil ik wel nog een paar minuutjes uit trekken. Zo ben ik dan ook wel weer :)

Na het eten rennen we snel terug naar ons hotel, want het regent weer :( daar aangekomen drink ik nog wat warme melk en val ik moe, maar voldaan in een diepe slaap.

Meteen door naar onze 2e dag in Whistler. Ik heb eindelijk weer een beetje beter geslapen, maar jeetje minnetje wat was ik moe. Tot 7:30u heb ik het volgehouden. Als we wakker worden rammelen onze buiken alsof we 2 dagen niet gegeten hebben.

We maken ons snel klaar en gaan lekker ontbijten. We worden geholpen door een grappige mevrouw. Papa bestelt eggs benedict en mama een sandwich BLT. Vooral die sandwich vind ik lekker. Bij papa en mama liggen ook sinaasappelschijfjes op het bord, dus die heb ik me direct toegeëigend.

Na het eten stappen we in onze bolide en rijden we naar Lost lake. Hier doen we een rustige trail, rondom een mooi meer. Ik kies ervoor lekker in de buggy plaats te nemen en me voort te laten duwen. Ik moet mijn krachten natuurlijk een beetje sparen. Na een rondje van ongeveer drie kwartier rijden we terug naar het hotel. Na 2 minuten rijden val ik in slaap, dus de plannen worden gewijzigd. Papa zet mama en mij af bij de Blackcomb Gondola. Hij gaat de auto bij het hotel zetten en komt dan terug gelopen. Als hij terug is slaap ik nog steeds en heeft mama al tickets gekocht voor de tocht naar boven. Als ik wakker word zijn we op 2.200 meter hoogte en heb ik dus de hele weg naar boven in de gondel gemist.

Na een korte lunch met een biertje voor mam en pap, gooit papa me weer op zijn rug en starten we met de Alpine trail, nog hoger de berg op. Nog voor we vertrekken zien we een hele dikke marmot op een steen zitten.. hihi. WoW, wat zijn we hoog. Helemaal in de diepte zie ik een groot, groen meer. En ik kan de wolken zelfs voelen. Vlak bij onze trail ligt een viewpoint, die papa graag wilt zien. Het is klauteren geblazen.. wat een waaghals. Ik maak wat bijpassende geluidseffecten en als we aankomen bij het punt zien we echt hoe hoog we zijn. Van dit uitzicht kunnen we 2 minuten genieten en dan begint het te regenen. Het lijkt wel alsof ik in de douche sta. En we moeten het hele stuk nog terug lopen.

In het restaurant komen we even op temperatuur. En dan in de gondel terug naar beneden. Nu kan ik er ook van genieten. We zien onderweg zelfs een zwarte beer

  • 11 September 2019 - 08:05

    Oma Corrie:

    Weer een schitterend verhaal van een prachtig avontuur. Door het kezen krijg je de beelden erbij

  • 11 September 2019 - 10:06

    Wil:

    Wat een leuk verhaal wederom, het is een hele aparte belevenis. Veel plezier nog

  • 11 September 2019 - 10:40

    Oma Marjo:

    Super

  • 11 September 2019 - 16:50

    Coco:

    Hallo Mila,

    Wat een onwijs gaaf avontuur ben jij aan het beleven zeg! Daar ben ik wel een beetje jaloers op. Zou heel graag samen met jou bovenop de berg in de wolken willen zijn maar voor mama is het nu een beetje moeilijk om zo'n hele beklimming te doen, en laten we wel realistisch zijn, op dit moment kan ik toch nog niet veel zien in de buik bij mama haha *babyboks*.

    Hopelijk kunnen we volgend jaar er samen op uit en beklim jij misschien al een stukje zelfstandig en mag ik van de luxe bij papa op de rug genieten :D

    Heel veel plezier nog en doe papa & mama de groetjes.

    Liefs Coco

  • 12 September 2019 - 04:42

    Mila:

    Thnx allemaal!! Het is ook een hele belevenis.

    Haha * babyboks * terug!! daar verheug ik mij nu al op om samen pipi avonturen te beleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Roadtrip Canada 2019

Een rondreis met de auto door West Canada

Recente Reisverslagen:

22 September 2019

Laatste nachtje Canada

20 September 2019

Victoria

19 September 2019

Op naar Victoria!

18 September 2019

Marathon-autorit

17 September 2019

Calgary Zoo
Mila Mae

Actief sinds 02 Sept. 2019
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 1659

Voorgaande reizen:

06 September 2019 - 24 September 2019

Roadtrip Canada 2019

11 Maart 2019 - 14 Maart 2019

Stedentrip Valencia

03 Oktober 2018 - 06 Oktober 2018

Stedentrip Riga

Landen bezocht: